● will you....? 는 '부탁, 권유'를 나타내고, 'Won't you...?'는 권유를 나타낸다.
. Will you show me the way o the station? (부탁)
. Won't you go camping with us? (권유)
● 두 개의 과거 중 먼저 일어난 것은 과거완료(대과거) 구문으로 하지만 일어난 순서대로 말하면 과거만 쓴다.
. He gave me a novel, but I lost it.
. I lost the novel which he had given me.
● hope, expect, suppose, intend, mean(의도하다)에 완료 부정사(to+have+pp)를 붙이거나 과거 완료형에 단순 부정사를 붙이면 이루어지지 못한 것을 말한다.
. He hoped to have met her.
. He hoped to meet her in vain.
. He hoped to meet her, but he couldn't.
● 의문문에 대한 답을 할 때 do를 쓰면 동사+목적어를 모두 나타나게 되는 것이 되고 의문문의 동사를 그대로 쓰면 목적어까지 써야 된다.
. Did you tell the truth?
- Yes, he did. (O)
- Yes, he told. (X)
- Yes, he told the truth. (O)
● cannot... too는 "아무리... 히도 괜찮다"인데 too를 쓰지 않고 접두어 over-가 있는 동사를 써도 된다.
. You cannot overpraise her conduct. (너는 그녀의 행동을 아무리 칭찬해도 괜찮다.)
● see, hear, feel 은 지각동사로 목적어 뒤에 동사원형을 쓰지만 '인식'을 의미하는 뜻으로 쓰이면 목적어 뒤에 to be가 쓰인다.
. I see it to be a mistake. (나는 그것이 잘못이라는 것을 안다.)
● 동명사의 의미상의 주어는 소유격이 원칙이지만 소유격을 만들 수 없는 것은 그대로 쓴다.
. I have no doubt of both of them being wrong. (나는 그들 둘 다가 틀렸음을 의심하지 않는다.)
● 같은 문장에서 다른 태의 문장은 피하는 것이 좋다.
. He gave me my pay and I was told where to go. (X)
. He paid me and told me where to go.
● 미래 완료는 (will/shall have + pp)는 미래의 어느 때까지의 완료될 일을 나타낸다.
. I shall have eaten by the time you arrive. (네가 도착할 때쯤은 나는 식사를 했을 것이다.)
● yet, already, so far(지금까지), up to now, before, recently, lately 등은 현재완료와 같이 잘 쓰인다.
. Has he returned your pen yet?
● if 절에 should를 쓰면 '혹시... 한다면'의 뜻이고 주절에는 명령문이나, 조동사 현재, 조동사 과거가 쓰인다.
. If you should see Jay, tell him to meet us.
● should have +pp는 이루어지지 않은 일에 대하여 유감의 뜻을 나타내는 구문이다.
. The train should have been here by now. (기차가 지금쯤 여기에 왔어야만 하는데)
● used to + 원형동사는 과거의 규칙적인 습관을 나타낸다. 'be used to + 동명사'는 '... 에 익숙하다'이고 'be used to + 원형'은 '... 하는 데 사용된다'이다.
. This tool is used to bore a hole.
● would rather는 prefer의 뜻이고 뒤에 동사원형이 온다.
. I'd rather go to a play than see a movie.
● 같은 형의 조동사가 이어지는 본동사와 이어질 경우 처음만 쓰는 것이 좋다.
. He will preserve the fresh flower and will discard stale one. (X)
. He will preserve the fresh flower and discard the stale one.) O)
● 같은 동사의 반복은 좋지 않으며 too나 so와 조동사와 같이 써서 나타낸다.
. I went to school in Ann Arbor and Ginger went to school in Ann Arbor. (X)
. I went to school in Ann Arbor and so did Ginger.
● 사역동사 have, make와 지각동사 see, hear, feel의 목적어가 직접 행하는 것은 목적어 뒤에 동사원형을 써서 나타내고, 당하는 것은 과거분사로 나타낸다.
. Did you have your oil checked at the gas station?
. If the gardener comes today, have him plant the rosebush.
● 의미상의 주어 없이 분사만 있는 것은 주절의 주어와 같은 경우이다.
. Jumping to the ground, my key fell out. (X) (뛰는 것은 key가 아니고 '나'이다.)
. Jumping to the ground, I lost my keys. (O)
● because of는 부사구이므로 동사를 수식하고 due to의 due는 형용사이므로 be 동사의 보어가 된다.
. She was absent because she was sick.
. Her absence was due to her sickness.
● farther, farthest는 거리를 나타내고 further, furthest는 정도, 범위, 양을 나타낸다.
. Alaska is farther than I thought.
. If you need further assistance, please ask.
● 빈도를 나타내는 부사 (ever, never, often, seldom, hardly, scarcely, always)는 본동사의 앞에, 조동사와 be동사 뒤에 둔다.
. Ellen has never sailed a boat.
. He seldom complains.
. Nina is often late for class.
● 부사와 동사를 목적어 사이에 두어서는 안 된다.
. I will meet today the president. (X)
. I will meet the president today. (O)
● 최상급의 형용사와 of the two, because, for가 있는 구문에서의 비교급 앞에는 the가 붙는다.
. Mr. Kim is the smartest architect in the company.
. He is the smaller of the two.
● 집단의 구성원과 비교할 때는 자기가 제외되도록 other나 else를 쓴다.
. Jim's car was faster than any other in the race.
. Anne is heavier than anyone else in the laboratory.
● 다음은 의미상 비교급이 있을 수 없다.
. absolute, final, ultimate(궁극적인), sole (유일한), first, unanimous (만장일치의), total, last, unique, eternal, primary, only
● 동격어로 쓰인 대명사의 수와 격은 대명사가 나타내는 명사를 따른다.
. He asked for two volunteers, you and I. (X)
. He asked for two volunteers, you and me. (O)
. Us girls are going out shopping now. (X)
. We girls are going or shopping now. (O)
● 전치사의 목적어는 목적격이다.
. Henry was asked to choose between Jack and I. (X)
. Henry was asked to choose between Jack and me. (O)
● different 뒤에는 from이다.
. Life here is not different than life anywhere else. (X)
. Henry here is not different from life anywhere else. (O)
● 주어의 수를 동사는 따라야 한다.
. The carton of eggs is on the table.
. The data have arrived just in time. (data는 datum의 복수)
● 삽입구는 무시하고 주어와 동사만을 일치시킨다.
. Joe, as well as his two cousins, calls me every day.
. My two aunts, along with their dog DJ, visit me every Sunday.
● There는 주어가 아니고 유도부사이므로 주어를 확인하여 동사의 수를 정해야 한다.
. There is a sparrow on the window ledge.
. There are 300 apartments in my building.
● 주격보어는 주격이고 목적격 보어는 목적격이다.
. The best player may be he.
. I think it to be her.
. It was him that I liked. (강조 구문이므로 예외)
● 부정사 앞에 의미상의 주어가 없으면 주절의 주어와 동일하다는 뜻이다.
. To live life fully, friends are needed. (X)
. In order to live life fully, one must have friends. (O)
● hardly, scarcely, barely 등은 부정의 뜻에 가까우므로 다른 부정어와 같이 쓰이지 않는다.
. Tom didn't hardly touch his dinner tonight. (X)
. Tom hardly touched his dinner tonight. (O)
● Almost는 바로 다음의 단어를 수식한다.
. Last week I almost lost $100. (잃을 뻔하다)
. Last week I lost almost $ 100. (거의 100불을 잃었다)
● 수식어는 무엇을 수식하는지 문명해야 한다.
. Mary held the baby with a smile on her face. (X) (누가 웃는지 분명하지 않다)
. With a smile on her face, Mary held the baby. (O)
● 절이 무엇을 수식하는지 분명히 나타내어야 한다.
. Difficulties confronted the company which must be solved. (X)
. Difficulties which much be solved confronted the company. (O)
● 대명사는 가리키는 것이 분명해야 한다.
. When she was seven years old, Katie's sister got the mumps. (X) (she는 누구?)
. Katie's sister got the mumps when she was seven years old. (O)
● 동사와 직접연결 되는 말 앞에 다른 말이 들어와서는 안 된다.
. We went last year to New York. (X)
. We went to New York last year. (O)
● 하나의 문장은 중심내용을 나타내도록 되어야 한다.
The students were in the library and they were all from different countries. (X) (관계없는 내용이 and로 이어져 있다)
. Students from all over the world were using the library. (O) (관계없는 내용을 종속절이나 구로 처리한다.)
● 동일 문장은 논리적으로 정리되어야 한다.
. The batter was made, the icing was applied, and the cake was baked.(X) (batter; 반죽, icing은 최종 단계이다)
. The batter was made, the cake was baked, and the icing was applied. (O)
● 말은 논리적이 되어야 한다.
. Reading street signs is a real problem for the illiterate. (X) (문맹자가 읽는다는 것은 말이 될 수 없다)
. The inability to read street signs is a real problem for the illiterate. (O)
● 중심내용을 종속절에 두어서는 안 된다.
. The car slowly rumbled to a halt as I realized we had run out of gas.(X) (중요한 것은 휘발유가 떨어진 것이다)
. As the car slowly rumbled to a halt, I realized we had run out of gas. (O)
● 접속사는 뜻에 맞게 써야 된다.
. The reason she is fat is because she overeats. (X) (reason과 because는 뜻이 중복되어 부적당하다)
. The reason she is fat is that she overeats. (O)
● 관계 대명사와 관계부사는 접속 기능을 가지므로 다른 접속사와 같이 쓰지 않는다.
. I want to buy the blue suit, but which is too costly for me. (X)
. I want to buy the blue suit, which is too costly for me. (O)
● 이차적인 내용을 등위접속사(and)로 연결하는 것은 부적당하다.
. Josephine is in the room, and Hugh won't speak to her. (X)
. Even though Josephine is in the room, Hugh will jot speak to her. (O)
● 같은 내용은 같은 구문으로 나타낸다. (평행 구조)
. It was cold, rainy, and there was too much wind. (X)
. It was cold, rainy, and windy. (O)
. Ice skating is more exciting than to roller skate. (X)
. Ice skating is more exciting than roller skating. (O)
. The motor sputtered, coughed, and then it was stalled. (X)
. The motor sputtered, coughed, and then stalled. (O)
● 혼동될 가능성이 없으면 같은 말은 생략하는 것이 좋다.
. Mr. Kim went to the post office, to the supermarket, to the drugstore, and to the library. (제일 앞의 to만 필요하다)
● 전치사의 목적어는 목적격이다.
. Nobody except you and she saw the robber run away. (X)
. Nobody except you and her saw the robber run away. (O)
● 비교의 대상은 같아야 한다.
. The population of New York is larger than Seoul. (X)
. The population of New York is larger than that of Seoul. (O)
. His point of view is quite different from me. (X)
. His point of view is quite different from mine. (O)
● 자주 나오는 격언과 속담은 반드시 알아둔다.
. One man's meat is another man's poison.
(한 사람에게 고기가 되는 것이 다른 사람에겐 독이 되는 경우가 있다.)
. A stitch in time saves nine. (제 때의 바늘 한 뜸은 아홉 바늘을 던다)
. Better late than never. (하지 않는 것보다 늦게라도 하는 것이 낫다.)
. Waste not, want not. (낭비가 없으면 부족이 없다)
. Two wrongs never make a right. (나쁜 일이 거듭되어서 옳은 일이 되는 법은 없다)
. Penny wise, pound foolish. (작은 돈은 아끼며, 큰돈은 아끼지 않는다)
. Easy come, easy go. (쉽게 버는 돈은 쉽게 나간다)
. Take care of pence and the pounds will take care of themselves.
(푼돈을 소중히 하면 큰돈이 저절로 모인다)
● 주의할 몇 가지 생활 영어 표현
. The store changed hands again. (그 가게 주인이 또 바뀌었다.)
. She was near tears. (그녀는 막 울음이 터질 것 같았다)
. This lunch is on me. (오늘 점심은 내가 사겠다)
. He writes novels on the side. (부업으로 소설을 쓴다)
. I don't deserve your thanks. (뭐 감사할 것까지야 있겠어요?)
. It gets me! (열받는구먼!)
. That's the spirit. (암 그래야지)
. Count me in. (나도 끼워 줘)
. Count me out. (나 빼 줘)
. At it again! (또 그 짓이야!)
. You can say that again. (지당하신 말씀)
. After you, please! (먼저 하시죠!)
. After you with the paper, please. (신문 보시고 난 뒤 좀 보여 주십시오)
● 요일, 날자, 달을 묻는 표현
. 요일 : What day is it today? / What day is today? / what day of the week is it today?
. 날짜 : What's the date? / What day of the month is it today?
. 달 : What month is this?
● 단위를 표시하는 복수는 단수 동사를 받는다.
. Twelve years is a long time to spend in exile. (12년은 망명생활로 보내기에는 긴 시간이다)
. Ten miles is a long way when I was child.
. I haven't seen her this two hours.
● 뜻을 구별해야 할 형용사
. succeed : successful (성공적인) / successive (연속적인)
. moment : momentous (중요한) / momentary (일시적인)
. industry : industrious (근면한) / industrial (산업의)
. sense : sensible (분별력 있는) / sensitive (민감한)
. compare : comparable (비교할 만한) / comparative (비교적)
. credit : credible (믿을만한) / credulous (쉽게 믿는)
. practice : practical (현실적인) / practicable (실천에 옮길 수 있는)
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